Když má někdo svoji internetovou prezentaci, jde mu logicky o to, aby si jí všímala co nejširší veřejnost, která se na síti vyskytuje. Každý návštěvník je dobrý, a ten, jenž navíc splní očekávání, jež na něj provozovatel takového webu klade, je pochopitelně nejlepší.
Ovšem jak si zajistit takovou přízeň internetové veřejnosti? Jak to zaonačit, aby se lidé stali návštěvníky a co nejefektivnějšími uživateli takového webu, aby sem hojně zavítávali a dělali přesně to, co od nich provozovatel takové internetové prezentace vyžaduje? Jestli si myslíte, že je to hračka, tak si to myslet přestaňte. Není tomu vůbec tak.
Získat si pozornost uživatelů internetu totiž znamená v první řadě nutnost je na dotyčný web vůbec nějak dostat. Tedy zajistit, aby se vědělo, že tu něco takového je a že to stojí za to, aby se o to někdo zajímal. A dosáhnout toho v době, kdy je internet zahlcen kdečím v míře více než vrchovaté, je lidskými silami prakticky nedosažitelné. K tomu je třeba využít něco daleko sofistikovanějšího. Něco, jako je SEO optimalizace.
Právě taková optimalizace, sestávající především z činností jako linkbuilding, copywriting, kontrola a případné úpravy webu, propagace a reklama a správná volba klíčových slov, totiž dokáže zajistit, že se odkaz na právě tento výtvor posune v internetových vyhledávačích na prestižní vyšší pozice, tam, kde je takový odkaz nejsnáze k nalezení a kde se mu tudíž automaticky dostane zasloužené vysoké pozornosti publika.
A zásluhou optimalizace je tedy učiněn první a hodně důležitý krok na cestě k úspěchům nějakého konkrétního webu. A dál už záleží na autorovi a provozovateli oné internetové prezentace samotném, zda takto dosažené návštěvnosti, takto četných návštěvníků, využije k tomu, aby jeho prezentace plnila své poslání, aby se na ni zanedlouho zase nezanevřelo a nezapomnělo.