2000
Nárazová rychlost pro povinné nárazové testy byla navýšena ze 13 na 14 m/s. Stěny kokpitu z karbonových vláken musí mít tloušťku nejméně 3,5 mm. Dvouapůlmilimetrová vrstva kevlarových vláken uvnitř stěn kokpitu je navržena tak, aby byla odolná vůči proražení. Tloušťka tyče sloužící k převrácení vozu, umístěná nad hlavou pilota, je zvýšena o 50 až 70 mm a musí být schopna odolat boční síle o 2,4 tun.
2001
Modrá vlajka: řidič musí nechat předjet vozidlo za sebou, když je mu modrá vlajka ukázána třikrát, jinak mu bude uložen trest v podobě desetisekundové zastávky v boxech. Traťoví maršálové jsou rovněž lépe chráněni díky přísnějším bezpečnostním normám. Opěrky hlavy musí být namontovány v souladu s normami FIA. Stěny kokpitu na úrovni hlavy pilota musí stoupat směrem dozadu pod úhlem nejméně 16 stupňů. Rychlost při bočních nárazových zkouškách je zvýšena ze 7 na 10 m/s.
2004
Okruhu v Monte Carlu je přidělena stálá boxová ulička s garážemi pro všechny týmy. Nové tratě v Bahrajnu a Šanghaji stanovily nové bezpečnostní standardy. FIA zavádí novou bezpečnostní normu, která stanovuje ještě vyšší nároky na vývoj helem pilotů.
2007
Pokud je povolán na trať safety car, zůstává boxová ulička zavřená, a je opět otevřena, až když se celé závodní pole seřadí za bezpečnostním vozidlem. Monoposty jsou vybaveny LED diodami, které vysílají vlajkové signály maršálů pilotům v kokpitu. Po roční přestávce zaviněné rekonstrukcí za účelem zvýšení bezpečnosti tratě se do závodního kalendáře vrací belgické Spa. Rychlostní limit v boxové uličce je snížen ze 100 na 80 km/h.
2011
Pro snížení rychlosti vozů Formule 1 a usnadnění předjíždění jsou zakázány dvojité difuzory, používané od roku 2009, což vede k výraznému snížení přítlaku. Zároveň FIA stanovuje minimální rozměry pro tyče k převrácení vozu, aby zabránila vývoji extrémně úzkých komponentů.