Samozřejmě se nejedná o nic jiného, než o staré známé sociální sítě jako je Facebook, Instagram a Twitter. Spousta z nás má na nich svůj uživatelský profil, díky kterému může být v kontaktu se svými známými, kamarády, rodinou i slavnými lidmi. Tyto sítě ale více, než ke komunikaci, slouží spíše ke sdílení fotek, statusů a dokonce i příběhů.
Protože je Twitter hlavně záležitostí Ameriky (aspoň myslím, že u nás zase tak běžný není), budu se věnovat v první řadě těm ostatním dvěma. Oba spolu vlastně souvisí.
Facebook byl na světě ještě před Instagramem. Už si úplně nevybavuju jak vypadal, když jsem si v roce 2009 založila profil. Pamatuji si, že jsem se častokrát rozčilovala nad nespolehlivostí chatu – zprávy se druhému zobrazovaly opožděně nebo vůbec. Za ty roky se o hodně zlepšil a dnes už na něm můžete i prodávat a nakupovat.
Čemu se ale chci hlavně věnovat, jsou příběhy, nebo tak zvané „Stories“. Dají se sdílet jak na Facebooku, tak na Instagramu, stačí je pouze mezi sebou sdílet. „Insta-stories“ jsou dokonce ještě používanější.
V praxi jde o to, že si jednoduše vezmete do ruky mobil a máte 15 vteřin na to, natočit nějaký Váš příběh. Například to, kde zrovna jste, kam jedete, někoho cizího, který dělá něco zajímavého, vašeho mazlíčka při hře, make-up ukázky a tak podobně. Možností je nekonečně. Já třeba ráda sleduju příběhy mých oblíbených českých hereček, které poodhalují zákulisní i jevištní dění při zkouškách hry, nebo mých oblíbených kapel a zpěváků, kteří zase sdílí atmosféru na koncertech. Samozřejmě vidět Orlanda Blooma, jak brázdí Prahu na kole, je jedinečný a infarktový zážitek, tak proč nesledovat i každodenní obyčejné činnosti celebrit.
Příběh má omezenou dobu, kdy „visí“ na síti, a to 24 hodin. Potom jednoduše zmizí. Facebook nedávno přišel s novinkou, kdy se Vaše dosavadní příběhy uloží do archivu, který vidíte jen Vy.
Stories můžete za sebou nahrát několik za sebou a dokonce je nasdílet postupně. Přiznám se, že já je nasdílet neumím. Návod proto hledejte v jiném článku.
Pokud byste chtěli svoje sledující potěšit videem delším, máte možnost zapnout „živé vysílání“. Známé osobnosti to používají často, mohou tak komunikovat se svými fanoušky, protože tam funguje přímo i chat.
Jestli zastáváte názor , tak při tomto způsobu sdílení, se ukážete dokonale. Navíc můžete použít různé podoby příběhů, například akce Boomerang vytvoří pár vteřinové video Vašeho pohybu (mrkání, mávání, házení s vlasy,…) a to video se opakuje několikrát po sobě.
Psaní zdlouhavých statusů na Facebooku už odzvonilo! Teď frčí Ista-Face-stories!